
Budowanie ścieżki zakupowej klienta/beneficjenta
Czy pojęcie ścieżka zakupowa albo lejek zakupowy jest Ci znane? Duże firmy zwykle korzystają z tych narzędzi (choć oczywiście nie zawsze), a są one dokładnie tak samo potrzebne także tym mniejszym przedsiębiorstwom. Dlaczego? Bo jedną z największych bolączek i przyczyn porażek jest brak integracji działań związanych ze sprzedażą, marketingiem czy obsługą klienta. Jako przedsiębiorcy patrzymy na każdy problem jakby był odizolowaną sytuacją, a dla naszego klienta każdy problem jest rysa na całej naszej z nim relacji. Analizując lejek czy ścieżkę zakupową zaplanujemy więc po pierwsze optymalizację komunikacji oraz dobierzemy adekwatne do oczekiwań klientów kanały komunikacji i treści, jakie powinny się w nich pojawiać, aby krok po kroku przybliżać klienta do zakupu. Po drugie, spojrzymy na cały proces z perspektywy klienta, by zdiagnozować, co w danym momencie jest mu potrzebne ze strony sprzedaży czy obsługi klienta. Zobaczysz, jak wszystkie procesy wpływają na siebie wzajemnie i jak można to pozytywnie wykorzystać.