Archiwum "Marketing, Sprzedaż i Obsługa Klienta"

Firma na LinkedInie – strona firmowa, komunikacja, employee advocacy i reklama

02 lutego 2025 0 min.

Dla kogo?

Szkolenie jest zarówno dla początkujących, jak i doświadczonych osób w działaniach na LinkedIn, które chcą zdobyć praktyczne umiejętności i wynieść komunikację firmową na wyższy poziom.

  • Pracowników działów marketingu i agencji reklamowych
  • Konsultantów i freelancerów z zakresu marketingu
  • Pracowników działów HR i employer branding
  • Osób decyzyjnych w firmach

Podczas tego praktycznego szkolenia nauczysz się, jak budować skuteczną obecność firmy na LinkedInie – od stworzenia strategii komunikacji, przez zaangażowanie pracowników, aż po zwiększenie widoczności Twojej marki. To nie jest zwykłe szkolenie z LinkedIn – skupiamy się na tworzeniu spójnej strategii komunikacji, która wyróżni Twoją firmę na tej platformie. W trakcie szkolenia wybierzesz odpowiednie taktyki i narzędzia, które pozwolą Ci w pełni wykorzystać potencjał LinkedIn w działaniach firmowych (strona firmowa, zaangażowani pracownicy i reklama). To świetna okazja, aby zweryfikować swoje dotychczasowe działania i podnieść komunikację firmy na wyższy poziom. Ze szkolenia wyjdziesz z praktyczną wiedzą, jak wykorzystać potencjał LinkedIna w swojej firmie.

Metody: wykład, rozmowy, ćwiczenia praktyczne, studia przypadków uczestników szkolenia

Czas trwania: 1 dzień

Materiały: prezentacja ze szkolenia pełną praktycznych wskazówek i narzędzi, checklista – plan działania firmy na LinkedIn od A do Z, raport „LinkedIn w Polsce i na świecie w 2024 roku”

 

PROGRAM:

I. LinkedIn dla firm

  • Wprowadzenie do szkolenia
  • Kogo z Twojej grupy docelowej firmy znajdziemy na LinkedInie?
  • Jak firmy powinny działać na LinkedIn, aby to przyniosło efekty?
  • Wybrane case studies z firmowej komunikacji
  • Profesjonalny profil firmowy od A do Z

II. Strategia i taktyki działań firmowych

  • Analiza wybranych stron firmowych
  • Trendy i planowane zmiany na LinkedIn
  • Jak pozyskać obserwujących stronę firmową?
  • Algorytm treści na LinkedIn i jego działanie
  • Planowanie strategicznej obecności firmy (narzędzia, cele, grupy docelowe)

III. Treści i koncept komunikacji

  • Jakie są rodzaje treści i kiedy je publikować?
  • Jak tworzyć angażujące treści? (warsztat z analizą treści)
  • Jak wspierać się gen-AI w tworzeniu treści, zachowując autentyczność?
  • Jak zaplanować spójną i skuteczną komunikację firmy? (warsztat nad koncepcją komunikacji)

IV. Employee Advocacy i reklama na LinkedIn. Podsumowanie szkolenia

  • Jak zaangażować pracowników w komunikację firmy?
  • Współpraca profilu firmowego z pracownikami
  • Kiedy korzystać z reklam na LinkedInie i jak zintegrować działania firmowe z reklamą
  • Typowe błędy w kampaniach – na co uważać?
  • Podsumowanie – dobre i złe praktyki na LinkedIn
  • Sesja Q&A

Sprzedaż i marketing na LinkedIn

02 lutego 2025 0 min.

Dla kogo?

Dla:

  • Osób pracujących w działach sprzedaży i developmentu;
  • Osób pracujących w działach marketingu;
  • Osób pracujących w działach HR i EB;
  • Prezesów, członków zarządu, właścicieli firm i przedsiębiorców;
  • Osób chcących budować swoją osobistą markę (eksperta/lidera).

LinkedIn to największa na świecie sieć profesjonalnych kontaktów. Sztuka korzystania z niej polega na tym, aby pozwolić się odnaleźć właściwym osobom lub też samemu odnaleźć właściwe osoby, następnie zaś nawiązać z nimi owocne relacje. Niezależnie od tego, czy szukasz nowych klientów, chcesz zbudować swoją osobową markę, wypromować firmę, czy też może znaleźć wymarzoną pracę, udziału w szkoleniu pomoże Ci zaplanować skutecznie działania.

Metody: wykład, rozmowy, ćwiczenia praktyczne, studia przypadków uczestników szkolenia

Czas trwania: 1 dzień

Materiały: Prezentacja ze szkolenia i dodatkowe materiały pogłębiające poruszane zagadnienia –artykuły i poradniki, rozpisany plan aktywności i zestaw zadań do wykonania po szkoleniu.

 

PROGRAM:

  • Jakie możliwości biznesowe daje LinkedIn?
  • Jak zaplanować swoją obecność na LinkedIn?
  • Jak mądrze dobrać cele działań i oszacować grupy docelowe?
  • Jak stworzyć profesjonalny profil osobowy?
  • Jak budować swoją markę personalną (personal branding)?
  • Jak nawiązywać wartościowe relacje z innymi użytkownikami LinkedIn?
  • Jak pozyskiwać dane kontaktowe do użytkowników?
  • Jak generować leady na LinkedIn?
  • Jak sprytnie posługiwać się wyszukiwarką?
  • Jak tworzyć i dystrybuować angażujące treści?
  • Jak wykorzystać dodatkowe narzędzia usprawniające pracę na LinkedIn?
  • Jak budować wizerunek firmy/marki za pomocą strony firmowej?
  • Jak analizować statystyki i wyciągnąć z nich wartościowe wnioski?
  • Jakie są różnice między kontem premium a zwykłym?
  • Jak rozpocząć działania reklamowe?

Projektowanie pozytywnych doświadczeń klienta z wykorzystaniem mapy podróży zakupowej (Customer Journey Map).

18 lipca 2023 0 min.

Dla kogo?

Dla zespołów pracowniczych – firm i organizacji.

Zadbanie o pozytywne doświadczenia klientów podczas całego procesu zakupowego pozwoli na skojarzenie z marką pozytywnych emocji, co z kolei wpłynie na podniesienie sprzedaży przez zbudowanie podniesienie lojalności klienta oraz jego skłonności do polecania marki kolejnym osobom. Projektowanie doświadczeń przeprowadzimy bazując na narzędziu Customer Journey Map. To pozwoli przeanalizować krok po kroku cały kontakt klienta z marką i wychwycić momenty, w których można poprawić doświadczenie, a nawet wywołać tzw. efekt WOW! (wyjątkowo pozytywne emocje). Uwidoczni także, jakie działania należy podjąć, by klient dokonał zakupu i stał się klientem lojalnym, polecającym markę.

Metody: mini wykład, rozmowy i ćwiczenia warsztatowe – warsztat praktyczny

Czas trwania: 1 dzień

 

PROGRAM:

I. Podział całej ścieżki zakupowej klienta na mniejsze etapy i dokładana analiza wszystkich zdarzeń w nich zachodzących.

II. Dookreślenie działań z zakresu sprzedaży i obsługi klienta oraz komunikacji marketingowej, zapewniających pozytywne doświadczenia klienta w kontakcie z marką w każdym punkcie styku, na każdym etapie podróży zakupowej klienta.

III. Rekomendacja odpowiednich dla grupy docelowej kanałów i narzędzi komunikacji oraz stworzenie planu działań marketingowych.

IV. Wskazanie sposobów na pozyskiwanie nowych klientów.

Pozycjonowanie marki – strategia rynkowa przedsiębiorstwa lub organizacji

18 lipca 2023 0 min.

Dla kogo?

Dla zespołów pracowniczych – firm i organizacji.

W dynamicznym świecie biznesu pozycjonowanie marki to jeden z kluczowych elementów budowania przewagi konkurencyjnej. Każde przedsiębiorstwo – niezależnie od branży, w której działa – staje przed wyzwaniem nie tylko zaistnienia, ale także wyróżnienia się na tle konkurencji. Świadome i strategiczne pozycjonowanie marki pozwala na jasne określenie jej tożsamości oraz zbudowanie silnych relacji z grupą docelową. Warsztat „Pozycjonowanie marki – strategia rynkowa przedsiębiorstwa lub organizacji” ma na celu dostarczenie uczestnikom praktycznej wiedzy i narzędzi niezbędnych do skutecznego kształtowania wizerunku ich marki. Podczas zajęć omówimy najważniejsze zagadnienia związane z analizą rynku, zrozumieniem potrzeb klientów oraz tworzeniem unikalnej wartości marki. Uczestnicy zdobędą umiejętności potrzebne do budowy strategii pozycjonowania, komunikacji marki oraz mierzenia efektywności wprowadzonych działań.

Metody: wykład, rozmowy i ćwiczenia warsztatowe

Czas trwania: 1 dzień

 

PROGRAM:

I. Podstawy pozycjonowania marki

  • Czym jest pozycjonowanie marki i dlaczego jest kluczowe dla przedsiębiorstwa – strategia firmy na rynku i jej cele, zakres i charakter oferty, zasięg działania
  • Przykłady znanych marek i ich pozycjonowania na rynku.

II. Analiza rynku i konkurencji

  • Mapowanie konkurencji: jak analizować pozycjonowanie konkurentów i szukać niszy, jak wykorzystywać trendy.
  • Analiza SWOT i jej rola w budowaniu strategii pozycjonowania.

III. Grupy docelowe:

  • Segmentacja rynku, potencjalne grupy docelowe dla marki i ich psychografia
  • Wymagania i wartości klientów,
  • Potrzeby i motywacje zakupowe klientów
  • Poziom satysfakcji z oferty marek konkurencyjnych/dotychczas stosowanych rozwiązań

IV. Ćwiczenie praktyczne: Tworzenie pozycjonowania marki

  • Uczestnicy opracowują profil swojej marki z uwzględnieniem misji, wartości i unikalnych cech.

Strategia komunikacji marki – jak przyciągnąć wybraną grupę klientów

08 sierpnia 2023 0 min.

Dla kogo?

Dla zespołów pracowniczych – firm i organizacji.

Komunikacja produktowa dawno przestała być wystarczająca w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Uwagę klientów zwracają korzyści osobiste i społeczne, będące wyróżnikami marki, a cechy fizyczne produktu służą głównie racjonalizacji zakupu. Decyzja zakupowa jest podejmowana emocjonalnie, w oparciu o wartości jakimi kieruje się klient. Opracowanie strategii komunikacji pozwoli z dużo większą łatwością zbudować i zachować rozpoznawalny, różniący się istotnie od wizerunku konkurencji i korespondujący z wartościami jakimi kierują się klienci, spójny wizerunek marki (nie tylko branding!) – bez względu na specyfikę kanału komunikacji i narzędzi, których używamy.

Metody: wykład, rozmowy i ćwiczenia warsztatowe

Czas trwania: 1 dzień

 

PROGRAM:

I. Podstawy strategii pozycjonowania marki

  • Określanie grupy docelowej i identyfikacja potrzeb klientów.
  • Tworzenie persony zakupowej.
  • Definiowanie kluczowych wyróżników marki (USP) i ich rola w pozycjonowaniu.

II. Strategia komunikacji marki

  • Tworzenie spójnej i przekonującej komunikacji – język, ton i styl marki.
  • Wyznaczenie celów komunikacyjnych skorelowanych z celami marketingowymi i głównego przekazu komunikacyjnego.
  • Określenie działań marki uwiarygadniających jej wizerunek w oczach klientów.
  • Wyszczególnienie wskazówek i ograniczeń do stosowania w komunikacji.

III. Warsztat praktyczny: Opracowanie strategii komunikacji marki