Archiwum "Komunikacja, motywacja i rozwój osobisty"

Personal branding na LinkedInie – trening budowania marki ze wsparciem AI

02 lutego 2025 0 min.

Dla kogo?

  • Osób pracujących w działach sprzedaży i developmentu;
  • Osób pracujących w działach marketingu;
  • Osób pracujących w działach HR i EB;
  • Prezesów, członków zarządu, właścicieli firm i przedsiębiorców;
  • Osób chcących budować swoją osobistą markę (eksperta/lidera).

Podczas szkolenia “Personal branding na LinkedInie – trening budowania marki ze wsparciem AI”, nauczysz się jak budować markę osobistą krok po kroku i przy okazji korzystać z możliwości AI w tym zakresie. Jest to pełne szkolenie z zakresu personal brandingu na LinkedIn wzbogacone o kwestie wsparcia AI. Podczas szkolenia utworzysz strategię swojej obecności na LinkedIn: m.in. zoptymalizujesz profil, określisz docelową sieć kontaktów, stworzysz plan komunikacji i aktywności. To wszystko będzie poparte konkretnymi przykładami. Zobaczysz, że AI może pomóc Ci rozwinąć Twoją cyfrową obecność i zarazem zachować swoją autentyczność.

Metody: wykład, rozmowy, ćwiczenia praktyczne, studia przypadków uczestników szkolenia

Czas trwania: 1 dzień

Materiały: przykładowe prompty i wskazówki jak z nich korzystać, kilka z nich wspólnie przetestujesz, prezentacje oraz dodatkowe materiały pogłębiające Twoją praktykę, e-booka “Sukces na LinkedIn z AI. Kompletny przewodnik budowania silnej marki osobistej”*

 

PROGRAM:

I. Wprowadzenie

  • Omówienie celów i oczekiwań wobec szkolenia
  • Budowania silnej/wpływowej marki osobistej: dlaczego jest ważne? Jak to robić dobrze?
  • LinkedIn w budowaniu marki osobistej

II. AI na LinkedInie w praktyce

  • Jakie możliwości daje Ci AI w budowaniu marki osobistej?
  • Jak korzystać z ChatGPT? M.in. na co uważać, jak zwiększać efektywność wyników.

III. Tworzenie i optymalizacja profilu LinkedIn

  • Jak stworzyć skuteczny profil na LinkedIn?
  • Jak AI i automatyzacja mogą pomóc w optymalizacji profilu (sugerowanie słów kluczowych, analiza porównawcza profili, itp.)

IV. Tworzenie i optymalizacja profilu LinkedIn cd.

  • Jak stworzyć skuteczny profil na LinkedIn?
  • Jak AI i automatyzacja mogą pomóc w optymalizacji profilu np. sugerowanie słów kluczowych, nagłówka, doświadczenia.

V. Budowanie relacji na LinkedIn (Networking)

  • Jak skutecznie komunikować się i budować relacje krok po kroku?
  • Wykorzystanie AI do zrozumienia sieci kontaktów, sugerowania potencjalnych połączeń i tworzeniu wiadomości powitalnych/otwierających

VI. Tworzenie i publikowanie treści na LinkedIn

  • Jak działa algorytm treści?
  • Różne formaty treści a ich skuteczność?
  • Anatomia angażującego posta – jak tworzyć posty?
  • Jakie treści przyciągają uwagę i zwiększają zaangażowanie? O czym pisać?
  • Wykorzystanie AI do tworzenia treści (twoja tematyka, posty, optymalizacja, harmonogramy)
  • Tworzenie treści z wykorzystaniem AI w praktyce

VII. Aktywności i taktyki LinkedIn do budowania silnej marki osobistej

  • Taktyki wzrostu: organiczna i linkbuilding
  • Wykorzystanie AI w codziennych aktywnościach

VIII. Studium przypadku i najlepsze praktyki wzrostu marki

  • Przegląd dobrych praktyk budowania marki osobistej na LinkedIn z wykorzystaniem AI i automatyzacji (case study)

IX. Podsumowanie i pytania

  • Podsumowanie kluczowych punktów szkolenia
  • Pytania i odpowiedzi, dyskusja

Kompetencje managerskie – budowanie mentalności lidera

02 lutego 2025 0 min.

Dla kogo?

Dla zespołów pracowniczych – firm i organizacji, dla osób indywidualnych chcących podnieść swoje kompetencje.

Właściwe postawienie pierwszego i każdego kolejnego kroku w zarządzaniu jest kluczowe dla zbudowania autorytetu lidera i sukcesu na dalszych szczeblach kariery. Zmiana nie jest tylko kwestią stanowiska, ale wymaga zmiany sposobu myślenia oraz nabycia umiejętności i wiedzy, pozwalających na budowanie zaangażowania w zespole oraz osiąganie coraz lepszych wyników i efektów pracy. Uczestnictwo w szkoleniu pomoże zarówno w zdobyciu kompetencji przywódczych i managerskich, jak również w zbudowaniu postawy mentalnej, niezbędnej do skutecznego zarządzania pracą własną, podległego zespołu i całej organizacji.

Celem szkolenia jest rozwój kompetencji managerskich i przywódczych poprzez:

  • wzrost świadomości różnic pomiędzy rolą specjalisty a rolą managera oraz lidera
  • dostarczenie i rozwój kompetencji do realizacji codziennych zadań i wyzwań managerskich
  • wzrost świadomości własnego stylu zarządzania oraz jego wpływu na skuteczność podejmowanych działań kierowniczych
  • nabycie umiejętności skutecznej komunikacji oraz właściwego sposobu podejścia do różnych typów zachowania pracowników i współpracowników
  • rozwój umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach zawodowych
  • pogłębienie wiedzy i doświadczeń prowadzenia różnego rodzaju rozmów z pracownikami
  • wypracowanie skutecznych sposobów mających na celu wzrost jakości i wartości pracy zespołu.

Metody: wykład, rozmowy i ćwiczenia warsztatowe

Czas trwania: 2 dni

 

PROGRAM:

I. Przywództwo i rola managera

  • Inspirujące przywództwo i wyzwania adeptów zarządzania
  • Rola managera i lidera w organizacji
  • Istotne różnice między byciem liderem a byciem „szefem”
  • 5 poziomów przywództwa wg Johna C. Maxwella
  • Style kierowania i ich wpływ na efektywność zespołu
  • Jak zbudować autorytet przełożonego – rola „Expose szefa”
  • Najczęstsze błędy popełniane przez nowych managerów i sposoby ich unikania
  • Model stref zarządzania w praktyce

II. Leadership mindset – mentalność i nawyki managera

  • Koncepcja osobistego przywództwa jako fundamentu zarządzania
  • Odporność psychiczna na miarę prawdziwego lidera
  • Autodiagnoza kluczowych kompetencji i mocnych stron
  • Siatka zarządzania sobą
  • „Nawyki sukcesu”, które charakteryzują skutecznych managerów
  • 7 klasycznych zasad wpływu… oraz jak i kiedy wykorzystać je na swoją korzyść
  • Codzienne pytania strategiczne
  • Kluczowe kompetencje lidera 3.0 – łączenie skrajności

III. Techniki komunikacji, które powinien znać każdy manager

  • Umiejętności komunikacji interpersonalnej kluczowe dla sukcesu zarządzania
  • Rola lidera w utrzymywaniu otwartych linii komunikacyjnych w zespole
  • Słowa i frazy, które mogą zniszczyć twoją wiarygodność i autorytet
  • Sekret dawania krystalicznie jasnych wskazówek, zrozumianych za pierwszym razem
  • Aktywne techniki słuchania, dzięki którym usłyszysz, co się naprawdę dzieje w organizacji
  • Wskaźniki mówienia mocniej i pewniej podczas spotkań
  • Cienie w komunikacji

IV. Organizacja pracy własnej oraz celów i zadań zespołu

  • Zasady skutecznego zarządzania czasem własnym
  • Piramida efektywności – jak budować efektywny zespół
  • Analiza kompetencji potrzebnych do wykonania zleconych zadań
  • Wykorzystanie naturalnych talentów i predyspozycji w przydziale zadań i obowiązków
  • Wyznaczanie celów i priorytetów
  • Planowania i organizowania pracy zespołu
  • Podejmowania decyzji oraz delegowania zadań
  • Narzędzia wspierające organizację pracy menedżera i zespołu
  • Przeprowadzania konstruktywnej ewaluacji działań podwładnych i wspólne planowanie ich rozwoju

V. Motywowanie czy angażowanie

  • Teorie motywowania – Maslow, Herzberg, McLelland , McGregor
  • Motywatory materialne i pozamaterialne
  • Przykłady wyników badań nad motywacją pracowników w świecie biznesu
  • Budowanie zaangażowania na poziomie jednostki i zespołu
  • Poziomy zaangażowania w miejscu pracy.
  • Feedback – rola informacji zwrotnej w zwiększaniu zaangażowania oraz jej skuteczne modele

VI. Zarządzanie konfliktem oraz sytuacje trudne

  • Rodzaje, źródła i dynamika konfliktu
  • Postawy i style reagowania na konflikt
  • Etapy procesu wychodzenia z konfliktu
  • Identyfikacja najczęstszych trudnych sytuacji w pracy menedżera.
  • Korygowanie postaw i zachowań niepożądanych
  • Przekazywanie trudnej informacji
  • Stawianie wyzwań
  • Zarządzanie zmianą – radzenie sobie z oporem i pokonywanie obiekcji

Komunikacja interpersonalna, zdrowe granice, asertywność – jak lepiej komunikować się w relacjach osobistych i zawodowych

06 marca 2024 0 min.

Dla kogo?

Dla zespołów pracowniczych – firm i organizacji, dla osób indywidualnych chcących podnieść swoje kompetencje.

Konflikty i nieporozumienia to jedna z najczęstszych przyczyn naszego niezadowolenia w relacjach – bez względu na to, czy są to relacje osobiste czy zawodowe. Umiejętność skutecznego komunikowania się jest dziś jednym z kluczowych elementów radzenia sobie w trudnych sytuacjach, wzmacniania więzi oraz unikania zbędnych napięć. Szkolenie z zakresu komunikacji interpersonalnej ma na celu rozwijanie umiejętności słuchania, wyrażania swoich myśli i potrzeb oraz budowania atmosfery zrozumienia i współpracy. Dzięki praktycznym warsztatom i ćwiczeniom uczestnicy zyskają wiedzę i narzędzia, które pomogą im lepiej zarządzać interakcjami, rozwiązywać konflikty i budować silniejsze, bardziej satysfakcjonujące relacje w każdym obszarze życia.

Metody: wykład, rozmowy i ćwiczenia warsztatowe

Czas trwania: 2 dni

 

PROGRAM:

I. Jak moja osobowość wpływa na to, jak się komunikuję i jak buduję relację? Czy mogę to zmieniać, jeśli chcę?

    • Przekonania i ich wpływ na kształtowanie się osobowości.
    • Emocje i potrzeby – co kryje się za naszym sposobem komunikowania się?
    • Myśli – emocje – reakcje ciała – zachowania: od czego zacząć zmianę i jak ją przeprowadzić mądrze?
    • Obserwacja jako baza komunikacji – uczenie się odczytywania wskazówek z zachowania, style manipulacji i komunikacja niewerbalna.

II. Style komunikacji i specjalne potrzeby komunikacyjne.

    • Komunikacja z pozycji Rodzic, Dorosły i Dziecko – jak mądrze dobierać styl komunikacji do sytuacji, by wywołać pożądany efekt? Co to znaczy dostroić się do rozmówcy?
    • Gry psychologiczne – w jakie gry grają ludzie w życiu osobistym i zawodowym, by uniknąć oceny, odrzucenia, poczucia winy? Czy gry nam służą?
    • Rozpoznawanie intencji rozmówcy i prawidłowe reagowanie na nie. Odkrywanie specyficznych potrzeb komunikacyjnych ludzi i sposoby ich zaspakajania.

III. Stanowczo, łagodnie, bez lęku – czym jest, a czym nie jest asertywność. Radzenie sobie w sytuacjach trudnych i stawianie granic.

  • Pomiędzy agresją, a uległością – o asertywności i o tym dlaczego tak trudno być asertywnym.
  • Jak zmniejszyć dyskomfort podczas stawiania granic – jak rozwiązywać spory i konflikty szanując siebie i innych.
  • Bariery komunikacyjne, czyli o tym w jaki sposób sami nieświadomie wywołujemy opór o agresję.

IV. Narzędzia komunikacji

  • Zadawanie pytań jako skuteczne narzędzie wpływania na emocje, procesy poznawcze i decyzyjne.
  • Techniki używane w procesie aktywnego słuchania.
  • Komunikat Ja, jako podstawa komunikacji asertywnej.

 

 

Budowanie odporności psychicznej i radzenie sobie ze stresem w życiu osobistym oraz zawodowym

06 marca 2024 0 min.

Dla kogo?

Dla zespołów pracowniczych – firm i organizacji, dla osób indywidualnych chcących podnieść swoje kompetencje.

Odporność psychiczna to fundament zdrowia psychicznego i osobistej efektywności, który zwiększa ją nawet o 25%! Oznacza to, że osoby o podobnym doświadczeniu, kompetencjach i kwalifikacjach mogą znacząco lepiej funkcjonować w danym środowisku, jeśli mają dodatkowe zasoby psychologiczne. Do szczególnie istotnych należą pewność siebie (w relacjach interpersonalnych i pewność własnych umiejętności), podejmowanie wyzwań, zaangażowanie i autodeterminacja, wewnętrzne poczucie kontroli i proaktywność, elastyczność w działaniu pod presją i w szybko zmieniającym się środowisku. A także umiejętność dbania o siebie i zarządzania swoją energią, tak by zapobiegać zaburzeniom psychicznym, w tym wypaleniu zawodowemu.

Metody: wykład, rozmowy i ćwiczenia warsztatowe

Czas trwania: 2 dni

 

PROGRAM:

I. Odporność psychiczna w praktyce

  • Holistyczne podejście do własnego dobrostanu (fizjologia, sfera poznawcza, emocjonalna, behawioralna i społeczna);
  • Strefa komfortu – strefa uczenia się – strefa nadmiernego ryzyka – strefa wypalenia. Samoregulacja a samokontrola, czyli jak zminimalizować koszty zmiany (szczególnie w sytuacji kryzysu);
  • Pokochaj swoją strefę komfortu – tworzenie równowagi między „produkcją”, a „zdolnością do produkcji”;
  • Po co nam odporność psychiczna? Skąd się bierze i na co wpływa?
  • Cztery fundamenty odporności psychicznej – Model 4C – autodiagnoza;
  • Rozpoznawanie kierunku własnego rozwoju – 5 kroków do zwiększenia swojej siły psychicznej.

II. Podstawy autoterapii i treningu mentalnego – Terapia Akceptacji i Zaangażowania

  • Zostań swoim własnym terapeutą, czyli podstawy profilaktyki zdrowia psychicznego i dbania o swój dobrostan w duchu ACT;
  • Heksafleks elastyczności psychologicznej – 6 składowych zdrowia psychicznego;
  • Model DNA-V w rozwijaniu świadomości i siły psychicznej – trzy płaszczyzny rozwoju;
  • Proces defuzji i techniki defuzji – fundamentalna umiejętność regulacji własnych myśli i emocji;
  • Inwentarz cierpienia – praca nad własnymi źródłami cierpienia, napięcia, rozpoznawanie obszarów ponoszenia największych kosztów psychologicznych
  • Strategie radzenia sobie. Model KOSZ, FEAR i DARE – rozpoznawanie przeciwskutecznych sposobów radzenia sobie z bólem psychicznym i planowanie pozytywnej zmiany w wybranym obszarze życia;
  • Wartości – świadome obieranie kierunku życia, wartego przeżycia.

III. Stres czy reakcje stresowe

  • Fakty i mity na temat stresu – normalizacja reakcji stresowych. Różnice między kobietami i mężczyznami;
  • Potęga nastawienia psychicznego;
  • Cztery reakcje stresowe – ich funkcje, rozpoznawanie i świadome kierowanie nimi;
  • Zamiana reakcji zagrożenia w rekcję na wyzwanie (podejście fizjologiczne, poznawcze, emocjonalne i behawioralne) – budowanie nastawienia na wyzwanie.

IV. Odpoczywanie, „resetowanie systemu” – świadome zarządzanie energią życiową

  • Świadome zarządzanie budżetem energetycznym organizmu (koncepcja dr Lisy Barrett);
  • Jak skutecznie „resetować system” i „ładować akumulatory” – o niezwykłych funkcjach nerwu błędnego i prostych sposobach na wzmacnianie jego dobroczynnego działania;
  • Wykorzystywanie technik oddechowych do obniżania napięcia, odzyskiwania poczucia kontroli i odzyskiwania energii i witalności;
  • Jaką rolę w naszym życiu pełni świadoma uważność i jak ją rozwijać.

Rozwijanie poczucia własnej wartości i samowspółczucia (self-compassion)

06 marca 2024 0 min.

Dla kogo?

Dla zespołów pracowniczych – firm i organizacji, dla osób indywidualnych chcących podnieść swoje kompetencje.

Podczas szkolenia z samowspółczucia zapoznasz się z ideą życzliwej troski o siebie i dowiesz się, jak wpływa ona na jakość życia, odporność psychiczną oraz efektywność osobistą. Rozwiejemy Twoje wątpliwości i obawy związane z praktykowaniem samowspółczucia, a także pomożemy Ci zdiagnozować Twój aktualny poziom w tym obszarze oraz zidentyfikować możliwości rozwoju. Nauczysz się, jak budować pewność siebie w oparciu o troskę o siebie, a nie jedynie samoocenę, oraz poznasz praktyczne narzędzia wzmacniające samowspółczucie i zwiększające odporność psychiczną. W ramach szkolenia rozwiniesz również umiejętności świadomej uważności, odkryjesz różne metody jej praktykowania, które pomogą Ci w osiągnięciu większego spokoju, koncentracji i równowagi w życiu. Na koniec, nauczysz się, jak dzięki samowspółczuciu pogłębiać swoje relacje z innymi, wzbogacając je o większą empatię i zrozumienie.

Metody: wykład, rozmowy i ćwiczenia warsztatowe

Czas trwania: 1 dzień

PROGRAM:

  1. Czym jest samowspółczucie – trzy fundamenty. Samowspółczucie a odporność psychiczna;
  2. Autodiagnoza zdolności do samowspółczucia;
  3. Samowspółczucie a samoocena. Budowanie samooceny w oparciu o współczucie;
  4. Mity o samowspółczuciu;
  5. Jak być dla siebie dobrym – okazywanie sobie życzliwości;
  6. Metody rozwijania samowspółczucia;
  7. Świadoma uważność;
  8. Samowspółczucie w relacjach z innymi – stawianie granic i porozumienie bez przemocy.

Motywacja i automotywacja – jak wprowadzać zmiany w życiu osobistym i zawodowym

06 marca 2024 0 min.

Dla kogo?

Dla zespołów pracowniczych – firm i organizacji, dla osób indywidualnych chcących podnieść swoje kompetencje.

W dzisiejszym dynamicznym i nieustannie zmieniającym się świecie, umiejętność adaptacji i skutecznego radzenia sobie z różnorodnymi wyzwaniami staje się kluczową kompetencją osobistego i zawodowego rozwoju. Psychologia zmiany, jako nauka zajmująca się badaniem procesów i mechanizmów wpływających na zmianę zachowania, odgrywa istotną rolę w wspieraniu jednostek i organizacji w osiąganiu sukcesów oraz efektywnego zarządzania zmianami. Szkolenie jest niezwykle wartościowym narzędziem dla jednostek i organizacji, które dążą do efektywnego zarządzania zmianami, rozwijania skutecznych nawyków oraz budowania motywacji i autonomii. Dzięki zdobytej podczas szkolenia wiedzy i praktycznym umiejętnościom uczestnicy będą mogli skuteczniej osiągać swoje cele, zarówno w życiu osobistym, jak i zawodowym.

Metody: wykład, rozmowy i ćwiczenia warsztatowe

Czas trwania: 1 – 2 dni

 

PROGRAM:

I. Psychologia zmiany – teoria i praktyka

  • Jeździec, słoń i ścieżka – czyli neurobiologia i psychologia skutecznej i trwałej zmiany zachowania;
  • Samokontrola a samoregulacja;
  • Psychologia zmiany. 5 faz zmiany Jamesa Prochaski. Radzenie sobie z oporem przed zmianą;
  • Techniki wspierające – implementacja intencji – przeciwdziałanie prokrastynacji, WOOP;
  • Techniki wspierające trwała zmianę zachowania.

II. Psychologia nawyków

  • Co to jest nawyk, skąd się bierze i z jakich elementów się składa (pętla nawyków), faza problemu i faza rozwiązania;
  • Nawyki oparte na wyniku, a nawyki oparte na tożsamości – droga do skutecznej i trwałej zmiany zachowania;
  • Jak przetrwać w dolinie rozczarowania – psychologia siły woli;
  • 4 drogi zmiany nawyków.

III. Budowanie autonomii – elementy Motywacji Błyskawicznej

  • Podstawowe potrzeby psychologiczne – Teoria autodeterminacji Deci i Ryana;
  • Poziomy motywacji;
  • Autonomia a opór;
  • Motywacja Błyskawiczna w praktyce;
  • Teoria Planowanego Działania Icka Ajzena – 3xTAK w odpowiedzi na najważniejsze pytania dotyczące zmiany, czyli jak uruchomić intencję do zmiany.