Konsultacje marketingowe
Zakładając firmę najczęściej skupiamy się na tym, co będziemy sprzedawać, niezależnie od tego, czy jest to produkt czy usługa. Uważamy, że jeśli oferta będzie dobra, to klient sam się znajdzie/znajdzie nas, a „dobra praca sama się obroni”. Nie do końca nawet zastanawiamy się, kim jest ten klient, jakie ma potrzeby, czego szuka, co go motywuje? Niestety, w dzisiejszych warunkach, kiedy codziennie docierają do nas tysiące komunikatów (dostępność AI jeszcze zwielokrotni ten problem), a konkurencja w każdej branży jest ogromna, takie podejście skazuje nas często na porażkę, a co najmniej na duży trud w pozyskiwaniu klientów. Oni najczęściej po prostu nas nie widzą…
Podchodząc do tworzenia marki strategicznie nie zatrzymujemy się tylko na tym, by mieć piękne logo i branding. Powinniśmy zadbać, by cały kontakt z naszą marką, firmą, był dla klienta atrakcyjny, a przede wszystkim, byśmy wśród wielu innych przyciągnęli jego uwagę. Często okazuje się, że można wtedy robić mniej i taniej, ale bardziej skutecznie.